Annons
Vidare till norrteljetidning.se
Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig samt för att säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. ⇒ Läs mer om cookies

Succé för resejakten – Synnöve kammade hem dubbelvinsten

Synnöve Svensson blev den lycklige vinnaren när den första omgången av Norrtelje Tidnings tävling Resejakten avgjordes.

Totalt inkom 1800 inskickade svar den här omgången och jakten på förstapriset: 7 000 kronor i form av ett presentkort från Norrtelje Resebyrå.

Resejakten innehåller fyra olika omgångar med fyra olika resmål. Vinnarna tilldelas och vinner ett resepresentkort från Norrtelje Resebyrå - och i samband med varje omgång dras ett förstapris (7 000 kronor), ett andrapris (2 000 kr) samt ett tredjepris, på 1 000 kronor.

Synnöve Svensson är den lycklige vinnaren av förstapriset.

- Det är jätteroligt naturligtvis, det är passande eftersom jag fyller jämnt och har bjudit familjen utomlands i februari. Så nu kan vi nyttja det här presentkortet till att göra något på egen hand, jag och min sambo lite senare.

Vad är charmen med Resejakten?

- Jag brukar vara med. Förra året var svårt, men nu gick det bättre. Jag tycker att det är en trevlig tävling. Man sitter där och klipper ut bokstäverna, det är trevligt och man hoppas alltid på det bästa.

Har du något drömresmål?

- Jag tycker mycket om Grekland, kanske blir det en resa dit.

Resejakten är även ihopkopplad med NT:s prenumerationskampanj - vän-till-vän, där man ger bort en prenumeration till en vän. Vinner någon som antingen givit bort eller fått en prenumeration så vinner även "vännen", en så kallad dubbelvinst.

Noterbart är att Synnöve även gav bort en prenumeration - och hennes förstapris omformades till en så kallad dubbelvinst.

- Det är jättetrevligt att det blev en dubbelvinst, jag har tre döttrar och så jag har turats om med att dela med mig av en prenumeration, nu var det Lovisa, min äldsta dotter, som vann.

Niclas Pärni, försäljningschef på Norrtelje Tidning, berättar om varför intresset för Resejakten är så stort:

- Vi har under lång tid sett att det här väldigt uppskattat. Resejakten avverkar vi under period där det kanske är lite mörkt och tråkigt, då du längtar att resa till solen. Resejakten är också något du samlas kring med nära och kära, du kan ge bort en prenumeration till någon du tycker om. En annan sak som är värd att lyfta är att det är lokala företagare som ingår i kampanjen, det skapar ett stort mervärde, säger han.