Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Johansson (S) kritiserad för personvalskampanj

Oerhört osmakligt! Socialdemokraterna borde veta bättre. Det här kan bli dyrt för Jan Emanuel!
På Harley-Davidson Sverige är man mycket upprörda över att Jan Emanuel Johansson (S) använder Harley Davidsons varumärke i sin valrörelse.

Annons
Så här såg de kontroversiella skyltarna ut för den personkampanj som Jan Emanuel Johansson (S) driver.

– Vi har blivit kontaktade av Harley-Davidsonägare i Norrtälje, som ringt oss och varit upprörda över Jan Emanuel Johanssons tilltag att använda HarleyDavidsonloggan i sina valaffischer, säger Richard Nordin, marknadsansvarig på Harley Davidson Sverige.

Richard Nordin tycker att det är helt förkastligt att använda HD-märket i politiska sammanhang.

– Om Jan Emanuel gjort detta medvetet, är det extra osmakligt, säger han.

Richard Nordin hänvisar till HD:s jurist i varumärkesfrågor, Johan Starell.– Vi är rätt vana vid såna här övertramp, säger Johan Starell. Men det är första gången det händer i politiska sammanhang. Jag har varit i kontakt med Jan Emanuel Johansson och han har lovat att det inte ska bli några fler sådana affischer.

Jan Emanuel Johansson själv är helt frågande.

– Vadå upprörda? Jag har haft en konstruktiv dialog med HD-folket.

Men vad ska du göra med affischerna? Ska du ta ner dom, undrar Norrtelje Tidning.

– Hörrudu, säger Jan Emnuel Johansson irriterat. Jag gillar inte ditt anslag. Jag vill inte tala mer med dig.

Mer läsning

Annons