Annons
Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig samt för att säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. ⇒ Läs mer om cookies

Livs levande Kalle fick brev till sitt eget dödsbo

För en månad sedan fick Kalle Jansson i Hallstavik en faktura från Veolia vatten. En faktura som var ställd till hans dödsbo.

Annons

– Det är klart att man blir lite konfunderad och det kändes lite olustigt, säger 78-årige Kalle Jansson.

Hans fru Sonja reagerade ännu kraftigare.

– Jag tycker det var hemskt, men så är jag en känslomänniska också, säger hon.

Kalle hörde av sig till Veolia vatten och påtalade felet.

Efter en dryg månad fick han en ursäkt samt en nedskrivning av räkningen på 400 kronor.

– Det var ju schyst av dem, men jag tycker att de kunde hört av sig lite tidigare. Nu fick jag vänta en månad.

Veolia vatten beklagar misstaget som de säger beror på den mänskliga faktorn. I ett stressigt hade de blandad i hop Kalles räkning med en annan och då hade det blivit fel.