Annons
Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig samt för att säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. ⇒ Läs mer om cookies

Konsumentverket granskar SL:s reskassa

Nästan 15 000 resenärer förlorade miljonbelopp på utgånga biljetter under ett halvår.

Annons

Flera SL-kunder som blivit av med sin reskassa för att de inte börjat använda kortet tillräckligt snabbt har nu vänt sig Konsumentverket som inlett en granskning av SL:s biljettsystem och avtalsvillkor, skriver DN Stockholm.

När du laddar din reskassa måste du göra den första resan inom 60 dagar, annars försvinner pengarna. Bara under förstahalvåret i år förlorade 14 700 biljettköpare över 6,2 miljoner kronor på just utgångna biljetter. Nu ska Konstmentverket granska om detta är okej.

Om SL:s avtalsvillkor visar sig vara oskäliga riskerar företaget vite eller att bli ett mål i Marknadsdomstolen.