Annons
Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig samt för att säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. ⇒ Läs mer om cookies

Framtid Älmsta: Oklart vilka satsning gäller

Gösta Krön, Framtid Älmsta kommenterar varumärkesserien.

Annons

– Jag tror att satsningen behövs. Vårt arbete i Framtid Älmsta går ut på att vi vill arbeta och bo här och därmed få en del av kommunkakan. Om satsningen gör att hela kommunen blir mer attraktiv att bo i borde en större bit komma oss till del.

– Det är lite oklart om varumärkessatsningen är en satsning på Norrtälje stad eller Norrtälje kommun. Förhoppningsvis kommer de lite mindre orterna i fokus i alla fall. Om nu Norrtälje stad ska vara motorn så vill åtminstone vi Älmsta vara en sidomotor.

– Vi behöver bättre vägar för bilar, cyklar och fotgängare. Jag tror att vi måste göra en nytag när det gäller kommunikationer och SL, som har för stor betoning på staden. Busslinjerna måste vara mer flexibla här i kommunen, det skulle blir mer ekonomiskt lönsamt tror jag.