Annons
Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig samt för att säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. ⇒ Läs mer om cookies

”Budskapet ska kännas äkta”

Varumärkesexperternas jobb ska inte resultera i en klatschig slogan för Norrtälje.

Annons

– Vi vill undersöka förutsättningarna för tillväxt och jobba vidare med detta, säger Dan Löfgren, näringslivschef och en av de ansvariga bakom det varumärkesarbete som genomförs i kommunen.

Julian Stubbs, som kommunen anlitat, är guru på området. Kostnaden för hans tjänster, 15 djupintervjuer med nyckelpersoner, är 32 000 kronor exklusive moms.

Kommunen har hjälpt till med urvalet av personer. De har antingen bott i Norrtälje eller haft framträdande roller inom exempelvis hotellbranschen eller media.

– Kriteriet har varit att de ska ha ett engagemang för Norrtälje, säger Dan Löfgren.

Tanken är att kommunen tillsammans med andra aktörer ska bygga Norrtäljes varumärke. Vilka värden som ska lyftas fram är inte klart eftersom arbetet pågår.

– Det viktiga är att budskapet känns äkta, sant och ärligt, säger Löfgren.