Annons

Annons

Annons

Oro i Roslagens skärgård

Krogprofilen dömer ut Skärgårdsstiftelsen: "Märkligt beteende"

Skärgårdsstiftelsen klarar inte av att sköta den dagliga verksamheten och agerar oprofessionellt. Det säger hotellentreprenören Per Lydmar som sedan fyra år driver restaurang på Fejan och som nu riktar hård kritik mot hyresvärden Skärgårdsstiftelsen.

– Det behövs en dialog och samarbete för att ta hand om skärgården vilket Skärgårdsstiftelsen undviker till varje pris, säger Per Lydmar till Norrtelje Tidning.

Text: 

”Man blir väldigt sårbar när man ifrågasätter saker som hyresgäst. Många väljer att vara tysta och leva med de dagliga problemen. De som väljer att öppna munnen särbehandlas och ignoreras av ledningen vilket är ett väldigt märkligt och oprofessionellt beteende”.

Bild: Mattias Hansson, John Fagerström

Annons

Att driva restaurang i skärgården är både svårt och utmanande. Det säger Per Lydmar, entreprenör och internationellt känd inom hotellvärlden som driver restaurang på Fejan sedan fyra år. Nu riktar han hård kritik mot hyresvärden Skärgårdsstiftelsen och menar att samarbetet är under all kritik - något tidningen Skärgården var först att rapportera om.

0 kren månad

Läs vidare med Digital!

Läs för 0 kr i en månad – därefter tills vidare 119 kr/månad. Ingen bindningstid.

Visa vad som ingår i Digital

Det här ingår i Digitalpaketet

  • Alla lokala nyheter på vår sajt och nyhetsapp.
  • Läsarshoppen med mängder av erbjudanden – spara tusenlappar!
  • Nyhetsbrev med de senaste nyheterna – direkt i mejlen varje dag.

Annons

Annons

Nästa artikel under annonsen

Till toppen av sidan